Von

Mijn foto
www.twitter.com/vontresting

woensdag 29 februari 2012

About me.


Welkom op Het Vontresting Blog - de bedoeling is dat ik hier alle dingen die ik interessant, leuk, grappig of wat dan ook vind met jullie deel :) 


About me:
Dat klinkt gelijk als een sollicitatie-gesprek. Je weet wel, als ze aan je vragen of je wat over jezelf wilt vertellen. Meestal worden er dan een aantal goede karakter eigenschappen opgedreund, en een paar slechte omdat dat zo hoort. Maar zegt dit eigenlijk wel degelijk wat over jezelf? Meestal als mensen wat willen weten over een ander dan begint dat met hoe je heet, hoe oud je bent, waar je woont en wat voor werk je doet. En daarna komt de rest meestal... So here goes;
 

Ik ben Von en ik ben, denk ik, een redelijk normaal meisje. Of vrouw. (Daar ben ik nog niet uit.) Ik werk fulltime woon samen en breng mijn tijd graag door met mijn vriend en met mijn vrienden en familie.

Ik ben 29 januari geboren in Utrecht en daarom heb ik het sterrenbeeld Waterman. Nu moet ik zeggen dat de karaktereigenschappen / omschrijvingen die er gemaakt worden bij de Waterman toch wel erg kloppend zijn, maar ik zal , als aanvulling, zelf een beschrijving maken van de karaktereigenschappen waarvan ik denk dat ik ze heb.

Ik ben best lief. Ik heb altijd het beste met iedereen voor. Ik ben erg zorgzaam en begripvol. Soms misschien wel een beetje té. Maar ik hou over het algemeen altijd rekening met mijn eigen belang. En soms kan ik zelfs een beetje manipulatief zijn om dingen voor elkaar te krijgen :) Of dat hoort bij het vrouw-zijn of mijn persoontje daar mogen jullie zelf een invulling aan geven ;-)

Ik ben spontaan, hou van leuke dingen doen en ben in voor een geintje. Ik weet hoe ik me fatsoenlijk moet gedragen maar zoek ook altijd een beetje naar de grenzen en kan best rebels zijn. Tikkeltje recalcitrant kan je wel zeggen. Dus fatsoenlijk en verstandig doen we alleen maar als het echt echt echt moet.

Ik heb humor en hou ook van humor. Klinkt cliché, maar een dag niet gelachen is een dag niet geleefd. En er is niks heerlijker dan een dom grapje uithalen met een vriend en/of collega. Of lachen om de domste dingen.


Ik ben ongeduldig, eigenwijs, nieuwsgierig en leergierig. Dit alles werkt zowel in mijn voordeel als in mijn nadeel.

Ik heb een goed stel hersens en die gebruik ook het liefst erg nuttig. Logisch nadenken staat bij mij toch wel hoog en daarmee heb ik ook een goed analytisch vermogen.

Zoals elke vrouw heb ik zo af en toe eens last van wat onzekerheid. En dan met name onder invloed van hormonen. (lees: als je ongesteld moet worden). Ik ben ook wel een heel gevoelig meisje. Ik doe wel stoer maar van binnen gebeuren er andere dingen.

Over het algemeen denk ik heel nuchter en kan ik zaken goed relativeren. Jammer genoeg kan dit ook bij mensen overkomen als een bepaalde onverschilligheid waar dit meestal niet zo bedoeld is.


Ik ben wel een beetje een meisje-meisje want ik hou me graag bezig met nieuwe kapsels, mode, en nagels. Ik versier mijn eigen nagels graag met de nodige NailArt. (oftewel bezigheidstherapie) en mijn haarkleur wisselt regelmatig. Shoppen voor nieuwe kleren en schoenen doe ik dan ook erg graag. Vooral schoenen :)

Ik ben graag creatief bezig (hence the nailart) en dit uit zich op verschillende manieren. 
Op mijn to-do lijstje staan nog mijn trap en crea-bea plakfolie voor op mijn raam... Ongetwijfeld volgt daar ook een blogje voor. 

Alleen schoonmaken en het aanrecht zijn niet aan mij besteedt. Al kom ik er echt niet onderuit.
Daarnaast heb ik toch wel wat mannenelijke trekjes. Ik hou van computer-spelletjes, auto's en interesseer me voor techniek. Zeuren is niet echt mijn ding. Ik denk liever in oplossingen. Maar ik kan wel heel vervelend en irritant doen als ik gewoon mijn dag niet heb of er gewoon zin in heb. Sjouwen en zwaar werk daar doe ik niet aan. Ik ben natuurlijk hartstikke geemancipeerd maar wel alleen als het mij uitkomt. Ik ben heel erg zelfstandig en onafhankelijk maar ik vind het veel leuker als een man het mannenwerk opknapt. 


Ik denk dat dit wel een aardig beeld geeft.
Ben ik aangenomen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten